Spune povestea ta prin fotografii la a InstaCraiova!

0
661

Ai un profil public de Instagram? Fă o fotografie în Craiova sau în jurul oraşului, foloseşte #InstaCraiova şi ea poate fi una dintre fotografiile expuse în cadrul celei de-a II-a ediţii a proiectului fotografic InstaCraiova, organizat de Asociaţia April Hub şi Comunitatea Instagram Craiova. 100 dintre cele mai inspirate fotografii vor fi prezentate, în perioada 12 mai – 6 iunie 2017, în Sala Studio a Teatrului pentru Copii şi Tineret „Colibri”. Hashtag-ul #InstaCraiova a adunat la prima ediţie peste 800 de fotografii, iar în prezent sunt mai mult de 1.600 de imagini postate.

afisInstaCraiova a luat naştere anul trecut, după prima întâlnire a Instagrammeri-lor din Craiova. Prima ediţie, din octombrie 2016, s-a bucurat de succes, astfel proiectul a continuat. „Scopul evenimentului este acela de a promova oraşul nostru, de a promova comunitatea pasionaţilor de fotografie pe Instagram şi de a realiza un conţinut creativ cât mai calitativ, având în vedere că petrecem foarte mult timp cu ochii în telefon”, spune Andreea Melinescu, iniţiator al proiectului.

Cum poţi participa la InstaCraiova explică Ciprian Vlădulescu, de asemenea iniţiator al proiectului: «Fotografiile nu urmăresc o temă specifică, ci trebuie să surprindă momente cât mai reuşite, să fie atractive din punct de vedere vizual. Pentru a participa trebuie să ai un profil public de Instagram şi să utilizezi #InstaCraiova. Fotografiile trebuie realizate în Craiova sau în jurul oraşului, fie cu telefonul, fie cu un aparat foto, până pe data de 2 mai. Vom selecta 100 de fotografii, vom contacta utilizatorii Instagram ale căror fotografii au fost selectate şi îi vom invita la vernisajul din data de 12 mai, găzduit de Teatrul pentru Copii şi Tineret „Colibri”».

Potrivit Andreei Melinescu, ediţia din acest an va fi mai complexă: pe lângă expoziţie, săptămânal va avea loc un eveniment dedicat comunităţii. În echipa proiectului au mai fost cooptaţi şi videograful Andrei Ursu şi Eli Adam, consultant de imagine”. «Task-ul meu este acela de a selecta fotografii înscrise pe hashtag-ul #InstaCraiova şi de a mă asigura că ele vor arăta bine pe hârtie. Dacă la prima ediţie InstaCraiova au participat câteva sute de tineri pasionaţi de fotografie, sunt convins că anul acesta vor trece pragul Teatrului „Colibri” cel puţin de două ori mai mulţi Instagrammeri craioveni», apreciază Andrei Ursu.

expoDespre impactul pe care l-a avut prima ediţie InstaCraiova în rândul participanţilor, Eli Adam spune: „Mi-a plăcut foarte mult, în primul rând ca şi idee şi setup, dar mai mult de atât că v-aţi folosit de hashtag-ul #InstaCraiova ca parte din branding-ul oraşului nostru. Mai mult ca sigur acest hashtag a ajuns să contribuie la promovarea Craiovei în rândul potenţialilor turişti. Impactul la nivel personal a fost că de atunci folosesc încontinuu #InstaCraiova şi că mă şi mândresc oarecum că pot să fac asta şi că aparţin unei comunităţi pe care voi aţi creat-o”. În acest an, Eli Adam va susţine ţi un workshop, în perioada prezentării expoziţiei, în cadrul căruia îşi propune să îi ghideze pe cei interesaţi „spre a-şi definitiva un concept, a-l pune în practică ca parte a unei şedinţe foto, şi nu oricum, ci cu ajutorul diverselor trucuri la nivel de imagine, pe care eu să le pun la dispoziţie ca informaţie”.

***

Adriana Teodorescu, managerul Teatrului pentru Copii şi Tineret „Colibri”: «Nu e bucurie mai mare decât dorinţa unor tineri de a face din social media şi din pasiunea pentru trendurile tehnologiei un mod de a-şi descoperi oraşul şi de a-l împărtăşi celorlalţi. InstaCraiova ajunge la a II-a ediţie şi e găzduită de teatrul lor, al tinerilor: „Colibri”. Suntem onoraţi să fim parteneri în acest proiect, le dorim succes şi ne dorim cât mai multe ediţii InstaCraiova!».