168 de şcoli din Dolj nu au obţinut autorizaţie de funcţionare

0
320

Doar câteva zile au mai rămas până la începerea noului an şcolar, motiv pentru care conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj a organizat în ultima săptămână întâlniri cu managerii unităţilor de învăţământ pentru a discuta despre problemele cu care aceştia se confruntă în instituţiile pe care le conduc şi pentru a le găsi rezolvare. Potrivit inspectorului şcolar general Georgică Bercea-Florea, din cele 587 de spaţii de învăţământ aflate în judeţul Dolj, 341 au obţinut autorizaţia de funcţionare: “168 de unităţi şcolare nu au reuşit să obţină avizul sanitar de funcţionare, iar 78 au deja documentele depuse şi urmează să le primească în cel mai scurt timp”, a precizat Georgică Bercea – Florea în cadrul unei conferinţe de presă la care a luat parte şi reprezentantul Guvernului în teritoriu. De asemenea, în cursul acestei săptămâni echipe mixte formate din reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj şi ai Instituţiei Prefectului Dolj, au mers în judeţ pentru a lua pulsul problemelor care au rămas nerezolvate în unităţile şcolare doljene. 

La solicitarea Ministerului Educaţiei, ISJ Dolj a realizat o statistică a unităţilor de învăţământ în ceea ce priveşte diferenţa dintre rezultatul obţinut la evaluarea naţională şi media celor patru ani de învăţământ gimnazial. În urma acestei analize, conducerea ISJ a descoperit că în judeţ sunt şcoli în care diferenţa nu este mai mare de 0,19-0,47, precum şi şcoli unde depăşeşte trei puncte. “În cursul acestei săptămâni, echipe mixte au mers în unităţile şcolare din judeţ şi au verificat aspectele legate de igienizarea unităţilor şi de pregătirea lor pentru începutul de an şcolar. Astăzi (n.r. – Ieri) am avut o şedinţă cu directorii unităţilor din învăţământul preuniversitar, unde am pus la punct detalii legate de începutul de an şcolar care are loc luni, 16 septembrie. De asemenea, am trecut în revistă şi câteva date statistice care ţin de examenele naţionale pe care le-am desfăşurat în acest an, şi am realizat nişte materiale comparative vizavi de rezultate. Există unităţi şcolare, care, la evaluarea naţională au obţinut rezultate deosebite, care demonstrează munca fiecărui dascăl în parte, precum şi o activitate de manager care s-a evidenţiat prin rezultatele obţinute de elevi. Din păcate, avem şi unităţi şcolare care nu se ridică la înălţime. Dacă avem unităţi şcolare precum Liceul Teoretic Mihai Vitezul din Băileşti şi Şcoala nr. 2 Traian, unde diferenţa dintre mediile obţinute la evaluarea naţională şi media pe cei patru ani de studiu din învăţământul gimnazial este de 0,19-0,47, în acelaşi timp avem şi unităţi şcolare unde între media din cei patru ani de ciclu gimnazial şi media la evaluarea naţional, apare o diferenţă de trei puncte. Aici vom încerca să armonizăm procesul instructiv-educativ, să avem un control mai riguros asupra modului în care se realizează evaluarea la nivelul fiecărei unităţi şcolare şi, practic, inspecţiile din acest an, vor fi centrate pe aceste unităţi şcolare care au o serie întreagă de dificultăţi în ceea ce priveşte evaluarea elevilor”, a explicat inspectorul şcolar general, Georgică Bercea-Florea.

“Şcoala începe în condiţii normale”

Cu toate că din cele 587 de şcoli 168 nu au reuşit să obţină autorizaţie de funcţionare, conducerea ISJ Dolj e de părere că “şcoala începe în condiţii normale”, urmând ca problemele apărute la o parte din unităţile de învăţământ să fie rezolvate “în timp util”. “Trecând în revistă rapoartele pe care echipele mixte le-au întocmit la nivelul judeţului Dolj după ce au vizitat unităţile şcolare, putem spune că în acest moment în judeţul Dolj, şcoala începe în condiţiile normale în toate cele 587 de locaţii. Nu ascundem faptul că există şi mici disfuncţionalităţi în ceea ce priveşte igienizarea şi modul de pregătire al unităţilor şcolare, dar ele vor fi rezolvate în timp util, dar şi după începutul anului şcolar fără a afecta procesul instructiv-educativ. Dacă stăm şi analizăm datele statistice, la nivelul judeţului Dolj, din cele 587 de spaţii de învăţământ, 341 au obţinut deja autorizaţia de funcţionare, 168 de unităţi şcolare nu au reuşit să obţină avizul sanitar de funcţionare, iar 78 au deja documentele depuse şi urmează să-l primească în cel mai scurt timp. În ceea ce priveşte acele unităţi şcolare care nu au obţinut avizul şi e puţin probabil că-l vor obţine, sunt în mediul rural – structuri ale unităţilor cu personalitate juridică care sunt în diverse cătune, unde există o serie de lucruri care cu greu se pot realiza. Este vorba, în special, de toaletele care sunt construite afară”, a mai precizat Bercea.

Toaletă peste stradă de şcoală la Izvoare

Totodată, inspectorul şcolar general Georgică Bercea- Florea, a explicat că în judeţ sunt şi şcoli cu probleme mai mari care trebuie rezolvate pentru a găsi o soluţie rapidă şi favorabilă elevilor care învaţă acolo. “Avem câteva cazuri deosebite pe care urmează să le analizăm în perioada imediat următoare şi să găsim soluţii pentru a remedia situaţia în timp util fără a afecta procesul instructiv-educativ. Este vorba de Şcoala Tălpaş. Aici clădirea a cedat, iar elevilor li se va oferi o altă locaţie pentru desfăşurarea cursurilor. De asemenea, mai avem un caz deosebit – la Izvoare, unde, în anul 2005-2006 s-a realizat o toaletă care a valorat atunci 1,7 miliarde lei şi care nu este funcţională în acest moment. Este făcută într-o altă locaţie, peste stradă de unitatea şcolară şi nu este prevăzută cu fosă septică. Vom merge până acolo să vedem care este situaţia pentru că este nefiresc ca elevii să traverseze strada pentru a putea merge la toaletă”, a afirmat Georgică Bercea – Florea.

Georgică Bercea-Florea, inspctor şcolar general:

“Din punct de vedere didactic, în aceste zile avem ultimele şedinţe publice şi pot spune că vom avea profesori la catedră în toate unităţile de învăţământ începând de luni. De asemenea, manualele şcolare au fost ridicate de către toate unităţile şcolare, astfel că nu sunt probleme nici aici”.