Trei cadre didactice doljene, pregătite pentru secolul XXI

0
910

Pe lîngă rezultatele obţinute de elevii din judeţ, Doljul se poate mândri şi cu performanţele obţinute de cadrele didactice la diferite concursuri internaţionale. Ultima dintre ele a fost cucerită , de curând, la Poiana Braşov, în cadrul unui program de anvergură mondială , trei profesori (doi de la Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Craiova şi unul de la Şcoala din satul Leşile – comuna Şimnicu de Sus), fiind laureaţii.

NastaseUn program pedagogic inovativ, pentru învăţători şi profesori de gimnaziu din şcoliie publice, denumit „Aspire for Teachers (AT)” a fost dezvoltat dezvoltat, în ultimii ani, în cadrul unui parteneriat intercontinental. România face parte din acest proiect şi îşi trimite emisarii la fiecare competiţie anuală. Cei mai talentaţi pedagogi din România şi Statele Unite ale Americii sunt împreună pentru a preda tehnici educaţionale şi de motivare pentru cei mici, pregătindu-i pentru provocările secolului al XXI-lea, din punctul de vedere al cunoştinţelor, caracterului şi abilităţilor. „În acest an, atent selecţionate, au fost 44 de cadre didactice din ţară, care s-au reunit, timp de cinci zile, la Poiana Braşov. Împreună cu experţi în domeniul educaţional din România şi Statele Unite ale Americii, s-au împărtăşit cele mai bune practici, s-au discutat practici inovatoare de predare, au fost analizate alte metode educaţionale şi au fost dezvoltate colaborări pentru iniţiativele viitoare ”, a precizat prof.  Alexandrina Năstase director al Şcolii Gimnaziale „Mihai Viteazul” din Craiova.

Obiectiv internaţional

La această competiţie, Doljul a fost reprezentat, pe lîngă Alexandrina Năstase, şi de prof.  Tatiana Hîrnu (specialistă în Limba engleză, de la aceeaşi instituţie de învăţământ) şi de prof. Alexandra Olariu (cu aceeaşi specializare ca a precedentei, dar provenind din Şcoala de la Leşile). „Misiunea AT este să se alăture mişcării pentru excelenţă în educaţia din România. Programele „Aspire…” oferă învăţătorilor şi profesorilor metode noi de predare şi de interacţionare cu elevii, coroborate cu suport şi mentorat. Tatiana Hîrnu se află la a doua ediţie a programului, deja beneficiind de susţinerea celor de la AT, pentru o vizită de o săptămână la  Şcoala „PembrokeDeck” din Ţara Galilor, şcoală unde s-a implementat conceptul de „Învăţare Vizibilă”, promovat de  John Hattie. Obiectivul principal al proiectului este acel de a oferi profesorilor resursele necesare, pentru ca aceştia să devină liderii, modelele şi formatorii următoarelor generaţii de AT, un program „umbrelă”, care cuprinde mai multe iniţiative – dezvoltarea celei mai eficiente academii de training pentru profesorii din România; înfiinţarea celei mai puternice comunităţi de AT, prin reunirea pedagogilor talentaţi, care colaborează cu specialiştii în domeniu”, a mai spus Alexandrina Năstase. Printre invitaţii ediţiei din acest an s-au numărat Marian Staş (profesor de matematică şi absolvent al „John. F. Kennedy School of Gouvernment” de la Universitatea „Harvard” din SUA), Mihaela Feodorof (fondatoarea „Yourway”), Doug Mater şi Andrew Wheatley („Sycamore School” – SUA), Oana Moraru (cea care a pus bazele Şcolii „Helikon”), Dan Berteanu („Equatorial”) şi Olimpia Meşa (international designer).