60 de tineri din 25 de ţări vin să descopere România

0
667

În contextul în care identitatea şi cultura românească sunt foarte puţin cunoscute de tinerii din mediul internaţional, AIESEC România – cea mai mare organizaţie de studenţi din lume – derulează în perioada 20 iulie – 31 august 2014 proiectul internaţional „Discover Romania Beyond Dracula”, pentru a le arăta străinilor România dincolo de legenda lui Dracula.

  Proiectul, finanţat de Ministerul Tineretului şi Sportului, îşi propune îmbunătăţirea imaginii României la nivel internaţional şi naţional, în rândul populaţiei tinere, prin promovarea culturii şi patrimoniului naţional, dar şi prin încurajarea voluntariatului în rândul tinerilor. Astfel, timp de șapte săptămâni, 60 de tineri din 25 de ţări vor veni în ţara noastră pentru a explora frumuseţile României, pentru a face cunoştinţă cu fascinanta cultură românească şi pentru a-şi face noi prieteni.

Traininguri pentru studenţii internaţionali

În perioada 20-23 iulie, reprezentanţii AIESEC vor organiza traininguri profesionale de pregătire pentru tinerii internaţionali pe teme precum jurnalism, blogging, fotografie, editare foto-video şi social media. Aceştia vor realiza articole pentru blog-urile personale, dar şi pentru blogul naţional AIESEC România, reţelele de socializare Facebook şi Twitter şi reportaje radio şi TV, pentru a-şi ţine la curent prietenii din ţările lor cu privire la experienţele trăite în România. În perioada 24 iulie – 17 august, tinerii internaţionali vor participa la vizite de studiu în oraşele filiale AIESEC (Arad, Craiova, Oradea, Timişoara, Bucureşti, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Piteşti, Braşov, Cluj-Napoca, Sibiu şi Târgu Mureş), în mediul rural din împrejurimile acestora, cât şi în zonele turistice cunoscute. În perioada 18-20 august 2014, străinii vor lucra la editarea şi compilarea datelor obţinute de pe teren (texte, foto şi video) şi vor realiza materiale de presă pe care le vor disemina în reţelele lor sociale şi pe blog-uri, urmând ca în data de 21 august, fotografiile realizate de studenţii internaţionali vor fi prezentate în cadrul unor expoziţii organizate în Bucureşti, Cluj-Napoca şi în Timişoara.

Pe 23 august, pe litoralul Mării Negre va fi organizat evenimentul Global Village, menit să promoveze voluntariatul în rândul tinerilor şi a oportunităţilor de voluntariat şi intershipuri profesionale în ţară şi în străinătate (Global Village poate fi descris ca un ocol al Pământului în câteva zeci de minute). În cadrul evenimentului, tinerii internaţionali vor avea oportunitatea de a-şi prezenta ţara din care provin, inclusiv aspecte pe care străinii nu le cunosc. În perioada 24-31 august, vor fi organizate evenimente de încheiere a proiectului, tinerii vor avea şansa de a-şi împărtăşi experienţele trăite în ţara noastră şi se vor întoarce acasă cu amintiri plăcute, dar şi cu o nouă imagine, una pozitivă, consolidată pe termen lung, despre ţara noastră. Opinia pe care şi-o vor crea despre România va fi exprimată printr-o comunicare interpersonală, prietenilor, colegilor şi familiilor, iar brandul nostru de ţară va fi promovat în rândul grupurilor sociale ale voluntarilor străini participanţi la proiect.

“O promovare neconvenţională este una cu un impact mare pe termen lung”

Cei 60 de tineri care vor vizita ţara noastră în cadrul proiectului provin din Canada, Brazilia, Belarus, Germania, Grecia, Albania, Italia, Lituania, Ţările de Jos, Polonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Ucraina, Egipt, Maroc, Turcia, Liban, India, Indonezia, Malaezia, Pakistan, Taiwan. Proiectul se va desfăşura concomitent în trei zone de implementare (zona 1 – Arad, Craiova, Oradea, Timişoara; zona 2 –  Bucureşti, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Piteşti; zona 3 – Braşov, Cluj-Napoca, Sibiu, Târgu Mureş).

„Ideea proiectului a venit de la faptul că ţara noastră se identifică nu doar cu Dracula, ci şi cu multe alte lucruri cu care noi, românii, ne mândrim. Vom invita 60 de tineri din 25 de ţări pentru a le face cunoscute frumuseţile ţării noastre, pentru a ne cunoaşte cultura şi pentru a spune şi altora experienţele pe care le-au trăit aici. Venind în ajutorul strategiei naţionale de creare a unei imagini pozitive la nivel global, noi considerăm că o promovare neconvenţională, de tip testimonial, prin care străinii să le transmită prietenilor de acasă experienţele reale pe care le-au trăit în România, este una cu un impact mare şi vizibil pe termen mediu şi lung. Şi cum Social Media reprezintă cele mai importante canale de comunicare în masă la ora actuală, grupurile sociale ale participanţilor din străinătate vor fi informate zilnic cu privire la experienţele pe care prietenii lor le au în România”, a declarat Izabela Catîru, Chief Marketing Officer AIESEC România. Website-ul oficial al proiectului este www.romaniabeyonddracula.aiesec.ro