Personalul didactic, pregătit să înceapă cursurile

0
300

Se apropie începutul viitorului an şcolar şi se încheie şi finalizarea pregătirilor. Cadrele didactice au participat la repartizarea pe posturi, acolo unde mai sunt locuri disponibile urmează să îndeplinească alte criterii, iar elevii care au susţinut, în vară, examenul de Evaluare Naţională, se pregătesc să intre la cursuri. De asemenea, directorii de unităţi şcolare şi inspectorii au fost evaluaţi, rezultatele, în cazul acestora fiind foarte bune.

A rămas de completat „plata cu ora”

Ieri, conform metodologiei, a fost ziua în care s-au stabilit orele vacante rezervate, în regim de „plata cu ora”, a personalului didactic titular. „Este vorba de repartizarea la nivelul unităţilor de învăţământ, prin decizia directorului instituţiei şi acordarea avizului pentru încadrarea în sistemul respectiv, a personalului didactic din alte unităţi şcolare, precum şi a cadrelor didactice asociate şi a celor pensionate. Aşteptăm să primim situaţia din teritoriu, aceasta se va centraliza şi se va reactualiza, astfel încât să avem lista completă a posturilor rămase vacante”, a declarat prof. Janina Vaşcu (foto), inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean şi preşedinte al Comisiei Judeţene de Mobilitate.

Evaluări corecte la „capacitate”

În această perioadă a avut loc şi reevaluarea unor lucrări susţinute de elevii absolvenţi ai ultimei clase de învăţământ gimnazial, la Evaluarea Naţională din vara acestui an. „S-a solicitat, din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,recorectarea lucrărilor apreciate cu note între 9,75-10 şi a celor care au fost contestate şi rezolvate, indiferent dacă au fost în plus sau în minus. În Dolj, a fost vorba de 347 de lucrări la Limba şi literatura română şi 581 la Matematică. Una singură a avut o diferenţă puţin peste un punct, astfel că nu sunt probleme în acest sens, doar dacă se depăşea 1,5 p fiind ceva deosebit”, a completat Janina Vaşcu.

Directorii şi inspectorii – „foarte bine”

Au fost evaluaţi, de către Inspectoratul Şcolar Judeţean, şi directorii de unităţi şcolare aflate în subordine (194), toţi primind calificativul „foarte bine”. De asemenea, toţi inspectorii şcolari au primit aceleaşi aprecieri, astfel încât, din punctul de vedere al pregătirii managementului şi al verificării şi controlului, nu sunt probleme, până în acest moment.