A fost depusă documentaţia pentru “Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Dolj”

0
342

Consiliul Judeţean Dolj a înaintat, marţi, 16 august a.c., documentaţia necesară depunerii proiectului “Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Dolj” Organismului Intermediar pentru POS Mediu – Regiunea 4 Sud-Vest Oltenia–Craiova, instituţie abilitată în implementarea Programului Operaţional Sectorial Mediu 2007-2013 la nivel regional. Totodată, Consiliul Judeţean Dolj a informat instituţiile implicate, Ministerul Mediului şi Pădurilor, Organismul Intermediar POS Mediu -Regiunea 4 Sud-Vest Oltenia–Craiova,  Instituţia Prefectului Judeţului Dolj şi Primăria municipiului Craiova, în legătură cu depunerea documentaţiei proiectului.

Consiliul Judeţean Dolj, în conformitate cu contractul de servicii de refacere a documentaţiei necesare în vederea depunerii proiectului „Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Dolj” şi-a asumat depunerea acesteia la jumătatea lunii august. La data de 16 august a.c., CJ Dolj a  primit din partea firmei de consultanţă documentaţia necesară şi a transmis-o în aceeaşi zi Organismului Intermediar pentru POS Mediu–Regiunea 4 Sud-Vest Oltenia, instituţie abilitată în implementarea Programului Operaţional Sectorial Mediu 2007-2013 la nivel regional. Valoarea proiectului este de 47.665.513 euro, inclusiv TVA, şi vizează implementarea unui sistem de management al deşeurilor în cele 111 localităţi din judeţului Dolj, având ca principale investiţii: construcţia unei staţii de sortare şi a unei staţii de compostare în Municipiul Craiova, în incinta depozitului de deşeuri de la Mofleni; construcţia a 4 staţii de transfer la Băileşti, Calafat, Dobreşti, respectiv Filiaşi; construcţia a două staţii de compostare suplimentare la Calafat şi Dobreşti; construcţia şi reabilitarea a 1.156 de platforme de precolectare stradale pe care vor fi poziţionate containerele de colectare pentru fracţia reziduală şi respectiv pentru fracţia reciclabilă (plastic şi metal, hârtie şi carton), din care 1.025 în mediul rural şi 131 în mediul urban; închiderea a opt depozite neconforme din mediul urban: Filiaşi – un depozit, Calafat – un depozit, Băileşti – două depozite, Segarcea – două depozite, Bechet – un depozit şi la Dăbuleni unul; achiziţia de compostoare individuale pentru toate gospodăriile din mediul rural din judeţul Dolj; achiziţie echipamente specifice colectării şi transportului deşeurilor.

Beneficiarii – autorităţile locale, prin consiliile judeţene

Prin Programul Operaţional Sectorial Mediu, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea sistemelor de management integrat al deşeurilor şi reabilitarea siturilor contaminate istoric”, Domeniul Major de Intervenţie 1 “Dezvoltarea sistemelor integrate de management al deşeurilor şi extinderea infrastructurii de management al deşeurilor” se finanţează proiecte majore de investiţii  privind gestionarea problemei deşeurilor la nivel judeţean, urmărindu-se o abordare integrată care include construcţia facilităţilor de eliminare a deşeurilor împreună cu măsuri de prevenire a producerii acestora şi reciclare, conforme cu ierarhia principiilor: prevenirea producţiei de deşeuri şi a impactului negativ al acesteia; recuperarea deşeurilor prin reciclare; refolosire; tratarea şi depozitarea finală a deşeurilor în condiţii de siguranţă – depozite ecologice de deşeuri, acolo unde nu există posibilitatea recuperării. Beneficiarii intervenţiilor din cadrul acestei axe prioritare sunt autorităţile locale, prin consiliile judeţene.

Judeţul Dolj selectat dintr-un număr de 19 judeţe

O condiţie impusă prin Ghidul solicitantului a fost ca toate unităţile adminstrative din aria de acoperire a proiectului, inclusiv judeţul,  să înfiinţeze o Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară, având ca obiectiv realizarea în comun a unui proiect, precum şi gestionarea în comun a activităţilor legate de managementul deşeurilor care compun serviciile de salubrizare ce sunt în reponsabilitatea fiecărui membru al său. La sfârşitul anului 2007, Consiliul Judeţean Dolj, ca urmare a solicitării Ministerul Mediului ce avea ca scop identificarea şi prioritizarea proiectelor finanţabile din POS Mediu, a depus documentaţia necesară în vederea obţinerii unei asistenţe tehnice pentru pregătirea aplicaţiei de finanţare „Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Dolj” şi a fost  selectat în acest sens dintr-un număr de 19 judeţe, alături de judeţele Arad, Mureş, Neamţ si Sibiu, pentru a beneficia de asistenţă tehnică PHARE, prin proiectul „Asistenţă tehnică pentru pregătirea portofoliului de proiecte“, Phare CES 2005 – componenta de deşeuri.